Öppna Grumscupen, dag 2, och klubbens Pimpel-Cup 3 är vad som gäller i dag. I vilket fall så blev vi 43 till start.
Skickat från min Galaxy
Öppna Grumscupen, dag 2, och klubbens Pimpel-Cup 3 är vad som gäller i dag. I vilket fall så blev vi 43 till start.
Skickat från min Galaxy
I dag, avgjordes dag ett i den Öppna Grumscupen på Borgviksjön.
Vi blev 65 till start, och vi bjöds på ett strålande väder, där t.o.m. solen gjorde tappra försök, fisket däremot visade sig variera över sjön, alla lyckades ju ändå få något att väga in, och vi får gratulera vår egen Tarmo Kokko till dagens totalseger, som han tog hem med 6736 gr.
Resultatlistan ligger nu inne på sidan.
Nu tar vi nya tag inför morgondagen på Longsjön, där vi får se vilka som lyckas bäst, sett över båda dagarna.
Ock därmed är tävlingen i gång. I eftermiddag vet vi hur det går.
Skickat från min Galaxy
65 till start blev det.
Skickat från min Galaxy
Nu i helgen d. 22-23 januari 2022 arrangerar vi den Öppna Grumscupen 2022, där bästa herr och bästa dam, oavsett klass erhåller ett extrapris vardera.
Tel. till tävlingsledare för helgens tävlingar är 0701911057
Alltså.
Lördagen d. 22 januari 2022-01-20
SFK Trekroken arrangerar den ”Öppna Grumscupen” dag 1 på Borgviksjön.
Samling och anmälan kommer vara på Slaggudden.
Skyltar gör vi till samlingsplatsen, från vägen mellan Grums och Nysäter.
I vilket fall, så är vi på plats från ca. 08,00
Utgång 09,30
Tävlingstid 10,00-14,00
Alla är Hjärtligt Välkomna
SFK Trekroken arrangerar den
”Öppna Grumscupen” dag 2 på Longsjön.
För våra medlemmar gäller den här tävlingen som nr. 3 i klubbens pimpel cup.
Samling och start vid Hasseldalens badplats.
Skyltat från vägen mellan Grums och Borgvik, från Malsjö till Hasseldalens badplats.
Vi är på plats från ca. 08,00
Utgång 09,30
Tävlingstid 10,00-14,00
Alla är hjärtligt Välkomna
I dag var det så äntligen dags för premiär för ”Onsdagspimpel”, var ju länge sedan nu, senast var
d. 27 mars 2019, då vi fiskade på Vällen.
2020, innebar riktigt dåliga isar i början av det året, och någonstans i mars, stänges i stort sett all verksamhet ner p.g.a. Covid-19.
2021 var allt inställt just p.g.a, Covid-19.
Nu skriver vi 2022, och pandemin härjar fortfarande, vi har fått lära oss leva med en massa restriktioner, och vi har också fått vaccin, både 2 och 3 doser, allt för att försöka lindra den påverkan Covid-19 har på oss och samhället.
I vilket fall, så kan vi nu fiska igen, och ”Onsdagspimpeln” är uppstartad i och med dagens tävling på Fiskevik, som lockade 14 deltagare, och där segervikten hamnade på hela 15488 gr.
Stort grattis till dagens seger, Mikael Andersén och Margareta Björn.
Hela resultatlistan finns nu inne på sidan
Torsdag d. 20 januari 2022, kl. 18,30. Hemma hos Kalle och Barbro.
Tävlingsgruppen träffas och planerar inför kommande aktiviteter, nästa sommars tävlingar m.m. diskuteras.
OBS !
Alla är välkomna.
I dag fiskade vi på Humsjön, där 24 taggade tävlingsfiskare mötte upp till start.
Vädret var helt ok. t.o.m. solen lyste upp tävlingsarenan fram mot sltet på tävlingstiden.
Fisket däremot visade sig, riktigt segt för de flesta.
Vi gratulerar vår egen, Leena Varis som fixade totalsegern, samt segern i ÄDV med 4874 gr.
Övriga klassegrare var:
HS 1:a Peter Eriksson, Solstadfiskarna.
HV 1:a Kjell-Ove Jensen.
ÄHV 1:a Ingvar Fällman.
DS 1:a Ulrika Ingels, Jössefiskarna.
Komplett resultatlista, samt sammanställningen i Pimpel-Cupen efter andra deltävlingen, finns nu inne på sidan.
Nu laddar vi om inför uppstarten av ”Onsdagspimpeln” som är nu på onsdag d. 19 januari på Fiskevik, se mer om det i ett tidigare inlägg.
Vi blev 24 till start i dag.
Skickat från min Galaxy
Dags för andra deltävlingen i vår Pimpel-Cup.
Skickat från min Galaxy