Hoppas att ni alla haft en riktigt fin sommar, för hösten är här, och vi närmar oss vintern 2025-2026, vilket förhoppningsvis innebär bra isar på våra sjöar.
Som i sin tur betyder att vi snart kör igång isfisket, både gällande Pimpel och Mormyska.
Just därför så har vi nu uppdaterat
tävlingskalendern med dels det öppna tävlingsprogrammet för Distrikt Värmland / Dalsland, vilket ni ser HÄR, samt vårt eget program i SFK Trekroken som ni ser HÄR.
Detta betyder att det är dags att putsa pirkar, vässa krokar ja ställa iordning utrustningen så ni är redo när isarna blir gångbara och säkra.
Gokväll! Jag vill börja med att tacka alla som var med igår och ett stort tack till alla de fina orden om vår tävling. Hoppas att ni hade lika roligt som vi hade i våran båt igår även om fisket kanske inte var det bästa men det är ju lika för alla. Vi har nu anordnat 12 tävlingar utan att ett lag har vunnit två gånger!
Det var smidigt för mig med appen iaf och jag hoppas att ni som behövde använda den också tyckte att det funkade bra.
Stort grattis till Pappaledig 2 som tog segern och största fisken i år, nedan ser ni gäddan på 113cm som blev gårdagens största, med respekt för grabbarna i laget så kladdade jag lite i kortet för att inte avslöja några platser. Ett stort tack till Johannes i Rocktip Lures för de fina betena han skänkte till priset för största fisken.
Jag hoppas vi ses nästa år igen och tack för i år,
Inte lika mycket upp, ca 20st men ändå mer honor än hanar, 6 st fina laxar honor vilket är väldigt positivt. Så nu kan vi bara hålla tummarna att allt går bra. Ännu en lax hane upp på 10+
Hej på er! Idag stänger anmälan till årets VPO och den stänger klockan 00:00 inatt.
Vill ni vara med och tävla på lördag så anmäler ni ert lag till den här sidan med ett pm eller till Oskar på telenr 076-7794774 med lagnamn, deltagare och två telenr.
Påminner återigen om att kaptenen ska ladda ner appen fishchamp och skaffa ett konto, allt är gratis och appen hittar ni där appar finns.
Imorgon kväll kommer det mer info inför tävlingen, hoppas vi ses på lördag.